Poštovane kolege od Triglava do Vardara,
zovem se Nikola Latković, grafički sam dizajner, apsolvent osnovnih i
magistarskih studija dizajna na akademiji u Bratislavi, danas redovni
profesor na Fakultetu vizuelnih umjetnosti u Podgorici.
Pišem vama kao školama koje makar djelimično u svom opsegu djelovanja
imate (grafički) dizajn (vizuelnih komunikacija), a sa molbom da
pomognete u širenju i promovisanju jednog veoma važnog konkursa, koji
je samim raspisom jedna mala pobjeda za struku uopšte i vizuelnu
kulturu Crne Gore. Jedan veoma iscrpan osvrt na stvar [1] je danas
objavio kolega, dizajner Miloš Milošević na svom LinkedIN profilu, sa
kojim ću imati čast da se nađem u žiriju.
Radi se o očuvanju kontinuiteta znaka iz loga Montenegro Airlines iz
1995, autora arch. Đorđija Markuša, ali pod novim brendom Air
Montenegro. Konkursom se traži redizajn izvornog znaka. S obzirom da je
avio-kompanija ispoštovala sve strukovne uzuse, Fakultet vizuelnih
umjetnosti je preuzeo ulogu tzv. stručnog garanta konkursa, a sve to u
nedostatku adekvatnog mjesnog granskog udruženja kome bi pripala takva
uloga.
UKRATKO, KONKURS JE JAVAN, OPŠTI, MEĐUNARODNI, DVOJEZIČAN,
NEANONIMAN, DVOSTEPENI (SA MOGUĆNOŠĆU ODBRANE RJEŠENJA PRED ŽIRIJEM
U DRUGOM KRUGU, TZV. „PITCH“), SOLIDNOG NAGRADNOG FONDA, POŠTUJE
AUTORSKA PRAVA ALI I ZAHTIJEVA AUTORSKU ODGOVORNOST, POETIČAN ALI I
KONKRETAN, INSPIRATIVAN A USMJERAVAJUĆI, SASTAV ŽIRIJA JE POZNAT, PRI
ČEMU 4/7 ČLANOVA SU IZ KREATIVNOG SEKTORA.
Integralni raspis konkursa sa prilozima možete pronaći na sajtu
Ministarstva kapitalnih investicija Crne Gore, i to crnogorsku [2] i
englesku [3] verziju.
U zaključku vas ljubazno molim da pomognete u širenju glasa o ovom
konkursu među svojim studentima, kadrom, partnerima isl, odnosno
kanalima i na način kako nađete za shodno.
Unaprijed zahvalan,
grafički dizajner
Prof.mr Nikola Latković, MFA
dekan FVU
Links:
——
[1]
https://www.linkedin.com/pulse
[2] https://msp.gov.me/vijesti/242
[3] https://mki.gov.me/en/news/242